AHLAN WASAHLAN

ANDA PELAWAT YANG KE...

stat counter
Provided by the elogicwebsolutions.com web design team.

PROGRAM RUTIN SURAU MADAH


PROGRAM ILMU DI MADAH:

1. TAZKIRAH PRA JUMAAT
2.KULIAH MAGHRIB SETIAP MALAM
3. KULIAH SUBOH SETIAP PAGI AHAD

4. KULIAH TAFAQQUH: US TARMIZI AB RAHMAN
KITAB : AL IMAN
MASA: 9.00- 11.00 PAGI
TARIKH: ( AHAD MINGGU KE 2)
TEMPAT: MADAH

MUDAH MUDAHAN ALLAH MEMBUKA HIDAYAH KEPADA KITA UNTUK SAMA-SAMA MEMAKMURKANNYA

UNTUK DERMA SRI ATTALIM: AKAUN B ISLAM: 08059010002862

(خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكِّيهِم بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلاَتَكَ سَكَنٌ لَّهُمْ وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ) (التوبة : 103 )

103. Ambillah (Sadaqah )zakat dari sebagian harta mereka, dengan zakat itu kamu membersihkan[658] dan mensucikan[659] mereka dan mendoalah untuk mereka. Sesungguhnya doa kamu itu (menjadi) ketenteraman jiwa bagi mereka. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

USRAH : SETIAP MINGGU KE- 4 , HARI JUMAAT( MALAM )
BERMULA : 7.00 - 10.00 MLM

Monday, November 17, 2008

JANGAN TASYABBUH


Nak jadi macam ni ke ?

Atau pun kesudahannya begini deh ?

Berita hangat ketika ini:


1.Minyak turun 15 sen, tetapi semangat untuk tukar tiub tengah naik.
2.Kisah satu NGO di Selagor nak demo BOGEL....Ingat pesan tok guru.
3. Pengkid....Buat demo...Ingat kami orang tua sayangkan demo semua...

dengar apa kata pimpinan Islam:

"Kisah Nabi Adam a.s dimurkai Allah sehingga telah dibogelkan dan dihantar ke atas bumi. Dan sampai di bumi beliau terus mencari daun kayu untuk menutup auratnya, jadi kita yang bermaruah pun nak buat bogel.

"Bogel tak boleh dilakukan lebih-lebih lagi di khalayak ramai, tak ada manusia yang boleh terima bogel, dalam bilik air pun kita dianjurkan berdoa untuk mengelak gangguan syaitan.

"Masih banyak lagi cara untuk menyampaikan sebarang bantahan atau tidak puas hati tetapi janganlah sampai untuk berbogel, ini cara seumpama monkey," katanya selepas merasmikan kedai London Fish Tales di Tesco Mall di sini, hari ini.

Baru-baru ini Presiden Reformis, Ramlan Abu Bakar dilaporkan berkata mereka akan mengadakan demontrasi sebagai tanda protes terhadap tindakan kerajaan Selangor untuk menaikkan kadar sewa rumah dari RM124 kepada RM250 sebulan.

Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor, Dato' Muhammed Khusrin Munawi dilaporkan berkata, tindakan akan diambil kepada mereka yang berbogel kerana ia bertentangan dengan ajaran Islam.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz berkata perbuatan berbogel merupakan satu tindakan tidak bermaruah dan akan memalukan rakyat Malaysia.

Beliau juga melahirkan rasa kesal terhadap tindakan NGO bukan Islam yang cuba membuat bantahan terhadap keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan mengharamkan Pengkid iaitu perempuan yang menyerupai gaya hidup lelaki.

Beliau berharap NGO bukan Islam terbabit perlu berhenti membuat bantahan kerana ia melibatkan maruah agama Islam.

Menurutnya semua fatwa yang dikeluarkan mesti berdasar al-Quran dan Hadis.

"Gagah sangat ke kita, handal ke kita nak lawan Allah, bila Allah larang bererti benda tu tidak baik, macam polis larang kita parking kereta tepi jalan, ertinya kita lawan keselamatan,mana boleh kita buat demikian," ujarnya.

Kata beliau sikap NGO bukan Islam terbabit sebenarnya meniru kerajaan Umno sendiri yang juga melanggar keputusan dibuat fatwa.

Marilah kita kembali ke landasan

"Sesungguhnya Allah cintakan orang-orang yang bertaubat dan cintai orang-orang yang membersihkan dirinya dari kekotoran( jasmani atau rohani )"

Al Baqarah : 222

No comments: